Paaskamp 2024, vrijdag 29 maart t/m maandag 1 april. Vogels kijken op TEXEL (volgeboekt)

Aanmelden is niet meer mogelijk omdat het maximum aantal deelnemers is bereikt.

In 2018 waren we voor het laatst op Texel. Ook toen was het een vroege Pasen.

We hebben de keuze uit veel gebieden, o.a. de Slufter waar de Noordzee nog vrij in en uit kan stomen, de Mokbaai met zijn slikjes, de Horsmeertjes en niet te vergeten de vogelboulevard langs de Waddendijk met o.a. Utopia en Wagejot. In het kader van de dijkverzwaring is ten zuiden van Oudeschild de Prins Hendrikzanddijk aangelegd en is “nieuwe natuur” ontstaan. Inmiddels hebben vele vogels deze plek gevonden waaronder een grote kolonie Grote Sterns.

Al is het nog vroeg in het seizoen, je kunt de balts van de grote sterns al bewonderen, dus daar zullen we uitgebreid aandacht aan besteden. Een vroege blauwborst behoort ook tot de mogelijkheden.

Het is de bedoeling dat we, ondanks de vaak harde wind, zo veel mogelijk gaan fietsen. Alleen bij zeer slecht weer pakken we de auto om naar de verschillende gebiedjes te rijden.

We kamperen op de boerderijcamping Molenzicht (melkveebedrijf) van de familie Rikkenberg aan de noordoostkant van Texel; Schorrenweg 39; Oosterend; https://molenzichttexel.nl. Het ligt 1 km ten zuiden van natuurgebied Utopia en de Waddendijk. De camping heeft 6 afsluitbare cabines waarin 1 douche, 1 wasbak en 1 w.c. In de overdekte schuur staat een grote koel/vriescombinatie, een 4 pits gastoestel dat gratis te gebruiken is en er staat een tafel met stoelen.

Fietsen zijn op verschillende plekken te huur en worden, als je dat wilt, bezorgd op de camping of bij je accommodatie.

Alleen voor leden van de Kampeergroep van de KNNV. Leden van KNNV of IVN en niet lid van de Kampeergroep van de KNNV, kunnen overleggen met de voorzitter (voorzitter@kampeergroep.knnv.nl) over deelname.

Kampeerders en huurders kunnen zich tot 10 maart aanmelden bij Meriam (voor verdere informatie zie de Convo)  Als je gebruik wilt maken van een gereserveerde plek op de camping kan dit tot 1 februari.

NB.: Dit kamp is volgens het EASY-KG concept, d.w.z. dat we niet om 9 uur op excursie gaan maar wat  later (½ – 1 uurtje later). Op 31 maart gaat de zomertijd weer in.

Datum & tijd
vr 29 maart 2024 om 14:00
Vertrekplaats

boerderijcamping Molenzicht of Oosterend (bungalowpark Prins Hendrik Oosterend, Waddenpark Avanti Oosterend)