Verslag KG-kamp Laag-Keppel 12 t/m 14 mei 2023

Met 5 deelnemers een gezellig kamp op kampeerterrein Siebieverden met kippen en parelhoenders rond de tent en natuurlijk mooi weer.
Vrijdagmiddag op de fiets naar Hummelo gegaan. Marianne had in de krant gelezen over een
kunstwandelroute in het bos in bij Hummelo dit wordt jaarlijks van Pasen tot Pinksteren door
stichting Het Web in Doetinchem georganiseerd. Dit viel goed te combineren met het kijken naar
planten en luisteren naar vogels. We vonden o.a. de uitgebloeide plantjes van het muskuskruid. Daarnaast genoten van kunst en de koffiestop op de Klevenhorst.
Zaterdag op de fiets naar Doesburg via de dijk langs de Oude IJssel een mooi tochtje, we stapten
regelmatig af om naar planten en vogels te kijken.
Om half 11 had ik een afspraak gemaakt via VVV Doesburg om een bezoek te brengen aan de vistrap van de Geldersche IJssel naar de Oude IJssel. Vice versa een verval van 5 meter.
Omdat er minimaal 6 deelnemers moesten zijn had ik mijn familie gevraagd om te komen en kon het bezoek doorgaan. Een prachtig ondergronds gebouwtje met mooi mozaïekwerk en jawel 1 visje deed een poging de vistrap te passeren terwijl wij luisterden naar het interessante verhaal van de vistrek op deze locatie.

Foto D. Vethaak De Vistrap

Na gezamenlijk koffie op de stadskade een fietstocht door Havikerwaard, Dieren, Olburgen en Drempt terug naar Siebieverden: 32 km. In Laag-Keppel samen gegeten bij De Olde Schole.
Zondag op de fiets naar Hoog-Keppel. Op de Brink de fietsen neergezet en gaan wandelen. We
begonnen op de begraafplaats bij de kerk. Een oude kerk, oudste vermelding 1310, gewijd aan de
Apostelen Petrus en Paulus hier vonden we o.a. kleine leeuwenklauw.

Foto D. Vethaak Kleine Leeuwenklauw

De Apostelroute is ongeveer 4 km rondom de Keppelse golfclub. Een mooi afwisselend landschap met als hoogtepunt de Wielewaal, veel gehoord en gezien vanaf onze lunchplek in het bos.
We besloten het weekend op het terras van het restaurant bij de golfclub. Marianne trakteerde ons
vanwege haar verjaardag op 15 mei op koffie en gebak. Een fijne afsluiting van een geslaagd
weekend.